سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/10/12
11:32 ع

اسب کرد

معرفی مختصر اسب کرد

عمر کلی اسب نژاد های کردی 20سال است و به خاطر منطقه ای در مناطق کردی عمر مفید آن به 8 - 10 سال میرسد.
از نظر بدنی فوق العاده تمایز پیدا کرده و اختصاصی شده به شرایط آب و هوایی سخت اینمنطقه و کوهستانی بودن آن، خصوصیت بارز آن این است: پاها و دست هایقوی و عضلانی و قوی به خاطر بالا رفتن از سراشیبی.
 
                     
 
 
دلیل منقرض بودن یادر خطر انقراض اسب کرد اقتصادی است الان مناطق ژنتیکی خوبی در کرمانشاه و کردستان داریم که در زمینه پرورش اسب کرد کار می کنند ولی اگر بشود بهای دیگر به آنها داد مخصوصاٌ هیئت سوار کاری بتواند بودجه ای اختصاص دهد که تکثیر پیدا بکند و اصلاح شود به همان نژاد کرد.
 
 
                           
 
 
از خصوصیات بارز اسب کرد:
 
یکی از آنها سر و گردن اسب است سر و گردن اسب کرد به اندازه معروف است که کاملاً عمود بر بدن است یعنی که سوار کار سوار می شود با وجود قد وبالای داردبه اندازه سرو گردن بالا می گیردکه در میان اسب های دیگر کاملاً دیده می شود و اطمینان کامل یه سوار کار می دهد برای اینکه سرو گردنش از سوار کار محافظت می کند و حتی می توان با این اسب از شیب تندی چهار نعل پایین امد بدون اینک سوار کار ترس و اظطرابی داشته باشه.
 
یکی از خصوصیات خیلی معروف اسب کرد استقامت و قدرت آن است ،اسب کرد بهترین گزینه ای برای مسابقات استقامت است.یکی دیگر از خصوصیات این است که در حال حاضر نژاد آرژانتینی در حال پرورش هستند که به قیمت های فوق العاده برای مسابقات چوگان کاربرد دارند .
 
 
نمونه ای از سر و گردن اسب کرد :
 
 
 
 
خصوصیات اسب کرد در بازی چوگان از آن اسب آرژانتینی ها خیلی بالاتر است ، اولاً به خاطر استقامت زیاد قد و بالای کوچک مناسب این ورزش و تندو تیزی سریع اسب کرد،ویکی دیگر از آن خصوصیات این است که فوق العاده سینه دار و سینه ای فراغ دارد که مناسب این رشته ورزشی است .

THE BEST PARSI HORSE
 

مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
صفحات اختصاصی
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ